Publicerad 2006-06-12 23:12 av pauli

ärlighet uppskattar jag
men blev bara sårad

tycker ju om dig



mellan fyra ögon

nä det var ingen dröm

du förstår nog inte hur ont det gör inuti i mig


det var inget fel på mina öron
han sa:
- jag har inte kommit över henne, det var därför jag gjorde slut med dig!

”jag saknar henne, varje dag!\"

”Vad jag än gör
Brukar jag tänka
om hon
min flicka
Hade gillat det.
T ex, jag tar på mig det som jag tror att hon hade gillat”

vad skulle jag säga?
jag kände mig liten,
jag kände mig som jag inte var ett dugg värd
jag kände mig misslyckad
jag kände mig som något andrahandsval
jag kände att jag ville försvinna

jag sa inget.

Han fortsatte att berätta för mig om hans stora bekymmer
som om jag vore hans närmsta kompis, när jag är hans fördetta tjej som fortfarande har känslor för honom.

”Jag kan inte höra av mig nu. Jag hade aldrig låtit henne tycka att jag var patetisk som inte kommit över henne än”

Jag höll tillbaka tårarna
å tänkte

varför hör han av sig till mig?
är inte det patetiskt?

sedan kom jag på att
det är ju bara hon som betyder något för honom
jag är ju bara jag, paula

paula, hon som du kan söka tröst hos





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren pauli med Poeter.se id #8200 innehar upphovsrätten