Publicerad 2018-12-10 17:43 av Ulf Carlsson
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Ulf Carlsson med Poeter.se id #115354 innehar upphovsrätten
TILL SNÖN
Vad ska du vara bra för, dumma snö?
Det blir ju bara trubbel med din halka.
En isvit kyla är du, ingen svalka.
För mig så får du gärna gå och dö!
Det sägs om dig att du är vackert vit
och att du pudrar landskap inför julen,
men himlen där du tömmer dig är mulen
och täcket som du breder gömmer skit.
Du sinkar tid. Sekunder blir till kvartar.
Riskerar livet gör de gamla som går ut.
Folk bryter benen, inga bilar startar.
Det skall bli skönt när du en gång tar slut.
Det enda bra med dig är att du töar.
Jag hoppas att du alltid inne snöar!
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Ulf Carlsson med Poeter.se id #115354 innehar upphovsrätten