Publicerad 2019-06-03 21:29 av Lärling

Som tema i vår skrivargrupp har vi haft "ingen spelar". Här är ett försök.


Ingen spelar

Pianot står kvar i hörnet

ingen spelar längre

det är tyst

 

ändå hörs tonerna

klart och igenkännande

medryckande

 

Musiken finns kvar

fast ingen spelar längre

och det är tyst

 

Pianot

minnena

musiken 

lever i rummet

 

 





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Lärling med Poeter.se id #44165 innehar upphovsrätten