Publicerad 2019-08-04 18:53 av stormengudrun

Fjärde augusti/ till minne av pappa


Adjö


Så gick du då igenom
den tunna väggen mellan liv och död

Och solen lyste röd

Gräset var just klippt
och doftade i kvällningen

du satt dig ner en stund
för att pusta litegrann

i solstolen på trappan
med huvudet mot väggen

Den urgamla boden
lyste också röd

av solens strålar mot er båda

Adjö sa du
adjö adjö

nu är det tid för mig att dö

vi ses igen
på andra sidan solen

Så stannade din pacemaker
och strax gav du upp andan

där i stolen





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren stormengudrun med Poeter.se id #109500 innehar upphovsrätten