hOpp
Jag tänker att jag ska Sjunga för dem som saknar dag
Hållit hopp och förlorat,
de,som talar fast sinnet fallit i sömn,
de som saknar hem
De som längtar andetag.
Än fast bruten är stämman sjunger den hem.
Än fast haven är emellan gör jag ett spår
Brygger The i norrlandsmörkret
Skönjer stigar där de missmodiga går
Någonstans bryter himlen missmodighetsspåret
Jag tänker att en dag fäller sina horder av ljus
Som de själstörstiga hämtar fukt från en annan regntung dag
Seså ta det ljus det som bjuds.
Hell dig själ som väljer att gå
Du som binder din vass vid strand
Du som hulkande bjuder en gryning på
En öppen förgråten hand
Jag vill ta dig i mina armar,
Hålla dig när mörkret tar sina steg
Sjunga så att livet sig förbarmar
Sedan bädda över din natt dessa dun
av empati
Ty du är mer än du någonsin förstår
mer än du vågar förbli.
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Yrre med Poeter.se id #11269 innehar upphovsrätten