Du som strålade i kapp med solen
Vi stod där
med händerna i varandras
vi hade verkligen levt livet fullt ut
detta var dock
vårt allra sista ögonblick
som vi någonsin skulle uppleva med varandra
ingenting skulle ändå
kunna överträffa detta
de steg vi tagit tilsammans var helt magiska
jag som hade krältat där
långt under all värdighet
stod nu rakryggad och "ren" där i solskenet
du den gudomliga
hade egenhändigt lyft mig upp ur det mörka
upp från allt tvivel och all självömkan
du hade gett av dig
och av din kärlek till det allra yttersta
och jag är dig evigt tacksam för detta
solen bara öste ner
och värmen gjorde min panna våt
men det var ändå tårar som föll över min kind
du min ängel stod där i solskenet
och det var ändå du och din uppenbarelse
som strålade allra starkast
tåget norrut närmade sig nu
allt mer sin sista avgångstid
just då när du och jag sa vårt allra sista
...jag älskar dig
Copyright © AndLou
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren AndLou med Poeter.se id #132166 innehar upphovsrätten