Publicerad 2021-10-31 16:36 av Mim




Att uppehålla sig vid en vänkrets!

Numera uppehåller jag mig mycket på Instagram.
Min profilbild är mitt ansikte fyllt av Jams.
Det livet, det ljuva livet!

Ibland, Ibland.
Sker också Facebook.
Vad gäller ett socialt liv...,
Är det verkligen ett socialt arrangemang, eller är det ett skämt?

Det ljuva livet!
Ett skämt, eller en alldeles förnämlig sanning?
Men jag kan då också rakt skriva/säga...;
Utan vänner IRL...
Vad vore då livet värt?
Är livet värt att leva, att vara sig själv närmst?
Och att inte kunna njuta av god kamratskap, sann vänskapsanda, eller för den del, när behov uppstår, och ej att missbruka...;
Någons, en kär kamrat, som även är detsamma, som en god vän, för all del...:
Någons axel, att luta sig emot!





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Mim med Poeter.se id #51800 innehar upphovsrätten