Publicerad 2023-05-31 20:16 av Hanna Winnerby




Ett fönster utan hasp, ett fågelbo vid karmen

Ett fönster utan hasp,
ett fågelbo vid karmen.
Mitt liv i den här jävla stan
ska dö nu, det lovar jag.
För tvungna saker has ju,
ja mycket som är svårt.
Står det öppet där
vill jag strypa det
livet väldigt hårt.
Men än lutar jag utöver
fönstret utan hasp,
ett fågelbo vid karmen.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Hanna Winnerby med Poeter.se id #232912 innehar upphovsrätten