Publicerad 2024-02-13 19:21 av Recycled Redhead 3.0

--


Ingen fara, jag ska bara..

 

En till deadline, väldigt kort.

Allt för lätt att glömma bort.

Som  det andra, det jag borde

göra nu men aldrig gjorde. 

 

Genom hjärnan far en tanke:

"Låtsas att jag  inte sett?"

Inte lockas av allt roligt.

Hålla fokus - yeah right - troligt...

 

Universa (parallella),

skilda lagar torde gälla.

I det ena, rörigt slarv.

I det andra, inget larv.

 

Allt blir klart precis i tid.

Ingen inre märklig strid.

Hittills omöjligt att vinna.

Vilken lyx, att nån gång hinna!

 

När förbannelsen är bruten

blir jag färdig - på minuten.

 Ja, så kan jag ibland drömma,

och, på nytt, så självklart glömma

 

att - vad fan! Jag är för sen.

DET är hugget ut i sten.

Lär nog alltid tvingas svara:

 

"Vänta bara.

Kommer klara.

Jag ska bara -

 INGEN FARA!"





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Recycled Redhead 3.0 med Poeter.se id #232789 innehar upphovsrätten