Publicerad 2024-09-03 08:04 av Sebastian N
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Sebastian N med Poeter.se id #234183 innehar upphovsrätten
Aldrig igen, igen
Jag har tänkt och tänkt. Funderat och undrat.
Jag har vänt ut och in på allt.
Jag har sökt och letat, vandrat och stått stilla.
Jag har känt och jag har tagit avstånd.
Pappret börjar gulna och flagna
medans
det som finns utomhus fortsätter
att blomstra
Och den tanken skrämmer mig.
Jag har gått ut och jag har sett och jag har levt.
jag har skrattat och glömt och jag har försökt.
Jag har missat läxor flera gånger om
och för sent insett att
vad jag gör spelar roll
Den långa korridoren börjar närma sig
Slutet
Jag hoppas att det finns något mer än meriter
man kan döma någon på.
För om det inte gör det
räcker inte tanken
Och den tanken skrämmer mig
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Sebastian N med Poeter.se id #234183 innehar upphovsrätten