Publicerad 2025-03-24 19:57 av Elias Foukis




TOPPEN

I Antarktis iskalla vatten
det enda jag saknade var Solen
som i överskott fanns
endast i Saharaöknen.


I Saharas värme och torka
det enda jag saknade
var Oasen
som var i överskott
endast i Amasons skuggar.


Mitt i Amasons Oas
det enda jag saknade
var Toppen
som var i överskott
endast i Himalaya bergen.


Nu när jag nått toppen på Himalaya
Förstår jag att från en sådan höjd
kan man inte drömma om något annat.


På denna Topp
Säkerheten och lugnet
är immateriella och ostörda ting
så att jag bokstavligen kan dö
av ensamhet.


Och eftersom jag vill leva…
enda lösningen är nedstigningen.




Bun





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Elias Foukis med Poeter.se id #234764 innehar upphovsrätten