Publicerad 2025-04-24 15:17 av REW




Fast i mitt huvud

Idag när jag vaknade
skulle jag ta tag i mig själv
men jag tog tag i telefonen
och den håller jag i än.

Jag skulle ju plantera
och springa en sväng
men sen började jag fundera
och sa, "Det gör jag nog sen..."

I mitt huvud bor ingen ånger
jag har jobbat klart och börjat om
minst tvåhundra gånger!

Men här på stolen
vilar mina ben
för trötta för att möta solens sken.

Idag när jag vaknade
så gjorde jag det min vän
fast jag sa igår
"Imorgon gör jag inte om det igen."





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren REW med Poeter.se id #119090 innehar upphovsrätten