Publicerad 2025-06-06 11:20 av Taleptox

ur Sedulousa observationer


Inom humana gränser!

Vad har hänt med vad det innebär

att vara människa??

När du blir indragen i intriger

Och fördömanden

Utan att ha gjort något särskilt

Och du frågar dig;

”Vad har man gjort för

att det ska ha blivit såhär??”

Du blir utpekad för att ha egenskaper

Den som pekar ut dig

Inte har hittat på själv

Med snuskig fantasi om andra vuxna

Med falska profiler dumpas du och

Pekas ut i ett förgrekande av din identitet

En politisk ideologisk tilldelning av egenskaper

Och det hänvisas till andra instanser

Och luddiga psykologiska egenskaper

Och att reglerna är såna!?

Ett bokföringstänkande utan principer

Det är när en människa

Skyller ifrån sig på dig

Och tilldelar dig egenskaper

Du inte kan känna igen dig i

Den andres fantasier vet inga gränser

För de bildar en mytomani

Utifrån sina egna försvarsmekanismer

I en rädsla att bli avslöjad

Och du frågar dig -

Tror den utpekande på övermänniskan??

När det görs försök

att ställa dig i dålig dager

Kallar du det vuxenmobbing!

 

Taleptox skrev

Den 20250606

<+>





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Taleptox med Poeter.se id #224224 innehar upphovsrätten