Inom humana gränser!
Vad har hänt med vad det innebär
att vara människa??
När du blir indragen i intriger
Och fördömanden
Utan att ha gjort något särskilt
Och du frågar dig;
”Vad har man gjort för
att det ska ha blivit såhär??”
Du blir utpekad för att ha egenskaper
Den som pekar ut dig
Inte har hittat på själv
Med snuskig fantasi om andra vuxna
Med falska profiler dumpas du och
Pekas ut i ett förgrekande av din identitet
En politisk ideologisk tilldelning av egenskaper
Och det hänvisas till andra instanser
Och luddiga psykologiska egenskaper
Och att reglerna är såna!?
Ett bokföringstänkande utan principer
Det är när en människa
Skyller ifrån sig på dig
Och tilldelar dig egenskaper
Du inte kan känna igen dig i
Den andres fantasier vet inga gränser
För de bildar en mytomani
Utifrån sina egna försvarsmekanismer
I en rädsla att bli avslöjad
Och du frågar dig -
Tror den utpekande på övermänniskan??
När det görs försök
att ställa dig i dålig dager
Kallar du det vuxenmobbing!
Taleptox skrev
Den 20250606
<+>
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Taleptox med Poeter.se id #224224 innehar upphovsrätten