Publicerad 2025-10-30 13:20 av Recycled Redhead 3.0

--


Ingen fara!

 

Larmsignal.

Frukostval.

Duscha blött

- jävla trött.

 

Kollektivtrafik -

vardan är sig lik.

 

Skynda sig.

Stackars mig.

"Hej på dig -

fixar bums".

Äta lunch -

inte mums.

 

Datorn ur funktion. 

Dagens frustration.

 

Pratar strunt.

Frågar runt.

Lovar brett.

Håller tunt.

Klockan fem.

Åker hem.

 

Nu är kvällen min.

Där gick den i spinn.

 

.. och jag gjorde

men jag borde..

Sen så är det natt.

Aldrig va' ifatt.

 

- Hejsan röran!

Så, vad gör man?

 

 .. jag ska bara

 Ingen fara!

 

Bara vara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Recycled Redhead 3.0 med Poeter.se id #232789 innehar upphovsrätten