Publicerad 2025-11-04 14:43 av sphinx

Skriven i samarbete med inathreepiecsuit - en gemensam haiku i ett avslappnat tempo. Ett mail hit och ett mail dit, repetera och repetera igen. Tack iatps!


Blå ögon i natten

Bleka tåren föll.
Sveper genom en grön äng.
Tsunamin kommer.

Blå ögon faller.
sorgmanteln flyger förbi,
bortsvept i dimman.

Töckensvept stannar
tiden, sträcker sig mot skyn.
Vinden bär en sång.

Melodin är din
och vi flyger genom mon,
i tallarnas värld.

Kronan bär med sig
drömmar från nattens mörker,
ljuset vakar kvar

i verkligheten,
där vågen för oss framåt
till hoppets kapell
---   ---   ---   ---   ---   ---   ---   --- 

Kommentera gärna hos inathreepiecesuit

 





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren sphinx med Poeter.se id #2250 innehar upphovsrätten