Publicerad 2026-02-03 14:06 av Oovärd
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Oovärd med Poeter.se id #235100 innehar upphovsrätten
© Niklas Eriksson 2026
_Vare sig
Mörker skrämmer inte mig.
Jag är inte rädd för mörker.
Ensamhet skrämmer mig.
Ensam är jag vare sig
det är mörkt eller ljust,
vare sig jag umgås med
någon eller inte,
vare sig jag är glad
eller ledsen,
vare sig jag vill
eller ej.
Ensamhet skrämmer mig.
...ändå väljer jag bort att
umgås.
För att vara ensam i
sällskap med andra
är det mest ensamma
man kan bli.
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Oovärd med Poeter.se id #235100 innehar upphovsrätten