Publicerad 2026-02-26 21:28 av yre




Fula kärlek

Kärlek ska nog inte vara något fint, jag tror inte det är menat att vara det.
Oavsett hur väl vi vill att det ska vara det.

Vem har sagt att det positiva i det på något sätt väger tyngre än det negativa när vi alla har så här ont.

Vi borde börja se det för det som det är, något som man inte ska vilja uppleva. Något vi borde förakta. För den sekunden du börjar känna just det där, vet du att det inte finns någon annan väg än att förlora det.

Är då just den där känslan verkligen värd allt det som man lämnas med efter?






Jag tror tyvärr det.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren yre med Poeter.se id #235302 innehar upphovsrätten