Jag räknas som mer än ”en människa”!
Jag är nästan 1 1/2 människa. Om det stämmer det som står i hissen. Hissen i mitt hus ska orka med att lyfta 4 människor - om dessa tillsammans väger 320 kilo. Det skulle betyda att en människa ska väga maximalt 80 kilo.
Jag väger mycket mer. Nästan 1/2 människa till. Så när hissen är fylld med 3 personer så börjar min utfrågning: ”Hur mycket väger Du?” Står det 3 fullvuxna män så kommer jag INTE att tränga mig på. Då finns det risk att vi får övernatta där. Tillsammans…
Men - skulle det omvänt finnas 3 damer/kvinnor i hissen (har aldrig hänt hittills) - så börjar utfrågningen. Kanske räcker det med att fråga: hur många av er väger mer än 70 kilo. Skulle alla 3 väga mer än 70 kilo så kliver jag naturligtvis in i hissen.
Då är jag garanterad en övernattning….
Nu råkar det bo många ungdomar mitt hus och alla tycker om att springa upp och ner i trapporna. Ingen behöver årskort på gymmet. De använder trappan istället. Medans vi äldre nyttjar hissen. Och eftersom ingen blir snyggare med åldern så riskerar ingen bli fast i hissen. Det vackra folket tar trappan. Medan de fulare är noga med att inte fastna tillsammans med någon ännu fulare.
För vem vill drabbas av mardrömmar. Dagtid.
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Bengt J Malmsten med Poeter.se id #234263 innehar upphovsrätten