Publicerad 2026-05-06 13:29 av Bengt J Malmsten

Familjebostäder i Stockholm LOVAR och LOVAR, sen lovas lite till...


"Vi jobbar ständigt på att förbättra vår service!"

Har Du hört det förut? "Vi jobbar ständigt på att förbättra oss".

När jag hörde detta uttryck för första gången så anade jag "ugglor i mossen". Massor med ugglor. Dessutom är ju den som lovar - detta storslagna löfte - ett bostadsbolag, Familjebostäder.

Och, kan Du tänka dig, min hyresvärd är just Familjebostäder.

Senast jag fick höra detta löfte, "vi jobbar ständigt på att....", var idag. Jag ringde till Familjebostäders "felanmälan" - fick höra deras standarslöfte för 100:e gången och undrade VARFÖR SYNS INGA FÖRBÄTTRINGAR?

Saken är nämligen den att min/vår hiss i huset är trasig igen. Och bor man som jag på 3:e våningen så är det viktigt att åtminstone hissen mår bra. Idag är det onsdag. På fredag har jag bokat tvättstugan. Som ligger på "våning minus ett" enligt den okända rösten i hissen.


Och jag HATAR att bära tvätten upp och ner ett 10-tal gånger. Jag har ju årskort på Eriksdalsbadet och behöver inte bygga muskler med hjälp av en ICKE-FUNGERANDE hiss. Till allt detta hörs den nasala rösten hos felanmälan på Familjebostäder:

"VI JOBBAR STÄNDIGT PÅ ATT FÖRBÄTTRA OSS"! Pyttsan...


PS.
Nå, när tror Du hissen behagar starta igen? Saken är nog den att den har tagit time-out, och är på långsemester. Någonstans. Medan mina muskler växer, typ Arnold Schwarzenegger.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Bengt J Malmsten med Poeter.se id #234263 innehar upphovsrätten