Publicerad 2006-10-16 20:50 av galaxel

en fin höstdikt :P


hösten

På hösten är det regn och dimma.
På bilens ruta är det imma.
Det plockas lingon och andra bär.
På kvällen blir himmelen alldels skär.
Fåglarna flyttar till varmare länder.
Vantar sätter man på sina händer.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren galaxel med Poeter.se id #11197 innehar upphovsrätten