Publicerad 2006-11-29 09:00 av laissez_faire

Kärleksdikt?


Till Dig.

Min kära,

Du är lite vindögd, men vad gör det?
- Det blåser ändå åt mitt håll.


Och ja, ditt ena ben är kortare än det andra, så att du alltid lutar litegrann, men det spelar ingen roll.
- Jag är gärna din stylta.


Din ena hand saknar alla fingrar utom ett, men det är ok.
- För runt det har du mig lindad.


Din kropp saknar helt känsel, men ta det bara lugnt.
- Jag har redan tillräckligt med känslor för dig.


Det är sant, du kanske inte är någon Einstein, men den enda relativitetsteori jag bryr mig om är
- Relationen mellan dig och mig.


Så det gör inget att du dreglar ner min kudde om nätterna,
för när jag ger dig ditt svampbad på mornarna vet jag att,
sålänge vi är tillsammans

- Kan jag snart kassera ut din livförsäkring.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren laissez_faire med Poeter.se id #11779 innehar upphovsrätten