Publicerad 2006-12-03 08:47 av Elsalill
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Elsalill med Poeter.se id #8226 innehar upphovsrätten
Efter en lång tid i den mörka tunneln har vinden vänt... :)
Min tur Ditt mod Vår lycka
Har just slängts från djup förtvivlan till förhoppningarnas hus
Trots alla tvära kast jag djupt i tunneln ser gott ljus
Vågade aldrig ens drömma, att Du skulle hitta hem
Planerade att acceptera livet, leka leken vem tar vem
Kan knappt tro att det är sant Du smeker ömt mitt hår
Vinna mest, dra högsta lotten sån lycka endast andra får
Vågar jag hoppas på en framtid, längre fram än i dag?
Måste vänja tanken långsamt, Du stannar nog ett tag…
Kan knappt tro, det är fan sant, Du ligger tätt intill
Inte andas, kan förstöra, ligger krampaktigt lyckligt still
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Elsalill med Poeter.se id #8226 innehar upphovsrätten