Publicerad 2007-01-05 20:01 av Eline.P




vargtimmens ängslan

 

den kvällen gick jag vilse i mitt rum

väntade dagsljus och tydlighet

lyssnande på stormen därute

som sjöng mig vyssjande toner

 

sargad och lättfångad för ulven

stillsamt blödande i mitt vemod

iklädd rädslans osnygga mask

men under skalet flammade vreden

mot ständigt krympande luftslott

 

gryningsväntan

med vassa vargaögon i snåren

den mest ensamma av vandringar

trots tvåsamhet inom räckhåll

 

men musiken flödade den natten

stormens millioner tröstestråkar

sjöng mig vaggade mig...likväl

frågar jag ängsligt "är du där Gud"?





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Eline.P med Poeter.se id #6717 innehar upphovsrätten