Publicerad 2007-01-05 20:01 av Eline.P
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Eline.P med Poeter.se id #6717 innehar upphovsrätten
vargtimmens ängslan
den kvällen gick jag vilse i mitt rum
väntade dagsljus och tydlighet
lyssnande på stormen därute
som sjöng mig vyssjande toner
sargad och lättfångad för ulven
stillsamt blödande i mitt vemod
iklädd rädslans osnygga mask
men under skalet flammade vreden
mot ständigt krympande luftslott
gryningsväntan
med vassa vargaögon i snåren
den mest ensamma av vandringar
trots tvåsamhet inom räckhåll
men musiken flödade den natten
stormens millioner tröstestråkar
sjöng mig vaggade mig...likväl
frågar jag ängsligt "är du där Gud"?
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Eline.P med Poeter.se id #6717 innehar upphovsrätten