Publicerad 2007-01-09 23:31 av Josse G
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Josse G med Poeter.se id #13187 innehar upphovsrätten
Den fjuttiga lilla
Den lilla mot den starke
vad blir utgången...
En ond tanke mot en god tanke
vad blir utgången....
En flicka mot en pojke
vad blir utgången
Visar vi flickor för mycket respekt
Eller visar vi för lite
Något känslomässig mot en
hård blank yta
Kraven är mer, man begär mer
Finns det någon rättvisa
En liten tanke av en liten själ
den bara försvinner bort i rymden
Ingen noterar varför just lilla jag
har något att säga.
En manlig dominerande röst säger:
Vadå, du får väl lika mycket av uppmärksamhet
Känns tongångarna igen, det är något
man borde beakta
En liten fjuttig flicka har inget att
säga till mot de stora starka
Finns det ingen revolution att man
kan förvänta något annat
Man hör i bakgrunden.....
Nej, det är bra som det är....
JossG
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Josse G med Poeter.se id #13187 innehar upphovsrätten