Publicerad 2007-02-01 19:28 av Den Mörke Främlingen

Jag har en mp3 som jag sällan använder


Tinnitus

Musik är ljuvligt
älska musik
men nej

Ni hade inte
de känslorna ni ville
ha

Så ni gjorde känslan i musiken till er egen
likt man tar en soffa på ikea
fast man inte behöver bygga upp den
själv

Bakom er mur av elektronik och musik sitter ni nu
dränkta i musikens känsla för att slippa ljudet utifrån
slippa verkligheten
omkring

Och när verkligheten skriker
så höjer ni musiken
tills ni blir beroende
av lånade känslor
tills era egna försvagas

Ja, han sjöng om kärlek
i en annan var det sorg
men det är bara falska känslor
det är en annans
annans känslor i sång
som ni tog till er egen

Jag skriker
ni höjer
jag tystnar
ni sänker inte
varför det?
Ni har ju inte tystnaden längre
ni har glömt tystnaden i en enformig ton

För varför uppleva verkligheten som jag och bli skadad av känslor, när man kan uppleva andras och göra de till sina egna?

För er ekar det bara samma ord, samma känslor.

När ni gled in i musikens illusion, tog verkligheten slut igen. Tills nästa gång batterierna gör det.

The need of thinking passed away when others could sing thoughts to you

Snälla, jag ber er, kom ut, för jag saknar er så.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Den Mörke Främlingen med Poeter.se id #10689 innehar upphovsrätten