Publicerad 2007-05-13 11:25 av Den Mörke Främlingen
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Den Mörke Främlingen med Poeter.se id #10689 innehar upphovsrätten
Ett hjärta har alltid rätt, även fast allt ses som fel
Jag är nog kär
i den fulaste flickan i världen
enligt henne alltså
men gud vete
vad sanning är
För jag har tröttnat
på alla dubbelmeningar
trött på alla blickar som
säger annat än
vad din tystnad gör
Att sluta lyssna
på dina ögon hade
nog varit bäst
och lita på
läpparnas lögn
Fasen
jag är nog kär
i den fulaste flickan
enligt henne förstås
men jag kan inte säga något
Jag äger inte den upphovsrätten
Jag äger ju
inte ens rätten
till att bli sårad
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Den Mörke Främlingen med Poeter.se id #10689 innehar upphovsrätten