Publicerad 2007-05-13 11:25 av Den Mörke Främlingen




Ett hjärta har alltid rätt, även fast allt ses som fel


Jag är nog kär
i den fulaste flickan i världen
enligt henne alltså
men gud vete
vad sanning är

För jag har tröttnat
på alla dubbelmeningar
trött på alla blickar som
säger annat än
vad din tystnad gör

Att sluta lyssna
på dina ögon hade
nog varit bäst
och lita på
läpparnas lögn

Fasen
jag är nog kär
i den fulaste flickan
enligt henne förstås
men jag kan inte säga något

Jag äger inte den upphovsrätten




Jag äger ju




inte ens rätten




till att bli sårad





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Den Mörke Främlingen med Poeter.se id #10689 innehar upphovsrätten