Publicerad 2007-06-09 12:03 av Mandalay

Känns lite som att jag pressade fram inspirationen, men lägger upp den här ändå. Den får funka :)


Du är rädd.

 

Du är rädd. Du Slår mot mig och sparkar.
Jag vill se lycka, hopp. Men du har inget av det.

Medan din ena hand slår på min axel,
tar den andra min hand.
Låt mig vara. viskar du, men du skriker inte.

Såklart jag inte släpper. Jag njuter av det här.
Att se dig förrändras, hur du blir osäker och förvirrad.

Men jag har full kontroll över dig hela tiden. 
Jag vet precis vad jag ska göra för att få dig att följa mitt nästa steg.

Jag vänder ryggen åt dig, och går iväg.
Jag vet att du följer efter, fast du hatar mig. Det är så du är.

Du behöver någon som kan fatta dina beslut.
Ynkliga varelse. Jag ser ner på dig.

Men jag behöver dig också.
Och kommer alltid behöva dig.
Nu vet jag att du alltid kommer finnas vid min sida.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Mandalay med Poeter.se id #16753 innehar upphovsrätten