Publicerad 2007-07-21 22:02 av Annelie E.B

Vet inte riktigt vad jag tycker om den här. Skriv gärna en kommentar!


Bröllopet

 

Jag minns så glatt

den där sommarkvällen i juli.

Det var då

du gick ner på knä

och bad mig bli din fru.

Nu står jag här

i min vita klänning

tillsammans med mina tärnor.

Kyrkklockorna slår

när jag upp för gången går.

Dina ögon glittrar

och hela du ler

när du på mig ser.

Jag ska bli din brud

om du blir min man

Aldrig kommer Du glömma

löftet Jag gav dig

när vi stod där i kyrkan:

Jag ska älska dig

för evigt,

genom nöd och lust

tills döden skiljer oss åt.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Annelie E.B med Poeter.se id #3915 innehar upphovsrätten