Publicerad 2005-04-28 10:19 av Den siste poeten

Allt som är outsägligt och fjärran är outsägligt och nära.


Regnbågsbron

Hur länge har jag väntat här?
Ja, väntat här vid bron.
Stått på post i nattens stillhet
och lyssnat till en ton.

En ton som fyller rymdens djup
och aldrig vill ta slut.
Den väcker något inom mig
som inte fanns förut.

En morgon ska jag bryta upp
och gå ifrån min post.
För att söka den som spelar
tonen bortom Bifrost.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Den siste poeten med Poeter.se id #3067 innehar upphovsrätten