Publicerad 2005-04-30 14:23 av Nattsyster
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Nattsyster med Poeter.se id #1220 innehar upphovsrätten
Nattsysters lag
Intriger och falskhet
Spelet det spelas
genom allt vi lever med
Jag orkar inte bry mig
Jag orkar inte vara ur led
som tiden tycks vara
Som allt och inget
Och stål, hetta mot ljumske
av brännande bläck
Det svider
av neonfärgat stänk
Bröder, bröder, bröder
införliva er
Ta min invit
Bröder, bröder
Förlorade ni mig?
Eller var det jag som valde
att säga nej..
Mot tusenfalt av tragik
Vi som älskade
och skulle gå över lik
Mitt rus
Mitt rus
och inatt sparkade
jag bort
stuprännan från ditt hus
Jag tankade ned min dvala
Tankade ned min egoism
Tänkte på allt och henne
Hon som är som jag
..jag vill inte se henne
bära min sorg
eller uppleva mina dar..
Bedja och bad
Nattsysters lag..
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Nattsyster med Poeter.se id #1220 innehar upphovsrätten