Publicerad 2008-05-04 21:36 av Elisabeth




Det fanns i orden


Det fanns i orden
och det var då vi började
att tala

det fanns i smaken
på tungan i talet
och det var då vi sakta
närmade oss

Det fanns i dagsrytmen
i stjärnorna som glittrade om kvällen
och det var någongång då
som jag såg
hur dina ögon skiftade färg
från mörkt till ljus

och jag kände ett hem
i min kropp
då jag mötte din hud.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Elisabeth med Poeter.se id #18457 innehar upphovsrätten