Publicerad 2008-05-19 18:52 av Sauri




Feministerna

Flickor, nu lockar ni håret
Flickor, nu sminkar ni er
Flickor, nu bantar ni låren
Flickor, nu dricker ni inte mer!
Flickor, ni tar väl inte för er?
Flickor, det får ni inget för.
Flickor, lev efter idealet
där mannen är norm.

Och vi tar ingen skit
och vi lever vårt liv
och att flickor är sämre, det skiter vi i
och vi super oss fulla,
tar för oss och knullar
att flickor är sämre, skiter vi i
och vi dissar idealet
och vill slippa patriarkatet
att vi skulle va bittra, det skiter vi i
nu släpper vi loss





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Sauri med Poeter.se id #8382 innehar upphovsrätten