Publicerad 2008-06-18 18:42 av Pseudonym

Lycka och lida


Kaotiskt leverne

silverne flagor, disiga skott

så svårt att vara säker

besannade farhågor, ett minne blott

aldrig är man hungrig, man glömmer

det behövs inte mycket, bara stänk

känslor som färdärvar, men som man inte släpper, griper, älskar

flyktiga blickar, krusade vatten
flyter bort i egna tankar

kan man leva, få nog, överleva

så mycket, aldrig tar slut
att man ska ha det så

att man kan vara så glad, att tankarna kan klippas av
man glömmer, njuter av stunden

när brisen skiljer, står emellan
varför är då tankarna i varv, skadar, river, förtär

är det värt det, underbart
för att lida, när lyckan inte står

en evighet, en kort sekund

timmar, göms i minnet

kvarstår som glädje, men sviktar

humöret tiltar, en knipande liknelse
står still, i mörker

bör man älska?





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Pseudonym med Poeter.se id #23607 innehar upphovsrätten