Publicerad 2008-10-16 20:02 av åttabitar




surt med lycka

jag känner den salta
surt förvirrade
smaken i min mun

mitt hjärta är i en stad du inte känner till
men du får ändå min kropp att
bulta
att
känna
när det är vi två
när du kommer
lite för nära
för min smak

men mitt samvete stannar hos dig, jag
stannar hos dig

och jag vågade inte säga någonting i den fula svarta telefonen
vågade inte svara på det
skrivna
för
det var ju inte dig jag menade
älskling

jag känner den söta
annorlunda (än mig)
sanna (ovetande)
smaken i din mun

måste jag bli
lämnad
innan jag kan lämna?






Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren åttabitar med Poeter.se id #24542 innehar upphovsrätten