Publicerad 2008-12-31 00:14 av åttabitar




november

jag ser dig i snön på
trädtopparna som ännu inte smält

jag minns dig som ljudet av frosten under
mina ballerinaskor

jag minns dig som den rysning jag får varje kväll
längs ryggraden när jag har öppet fönster

Jag hör dig skrika av
frustration och desperation i vinden

vi båda vet att vi är långt ifrån varandra men
nära
på alla sätt och vis

men inga
risiga buskar rör på sig av vinden jag
hör inte dig längre
jag ser
dig inte heller

så bara
glöm mig glöm mig
jag är inget för dig för du är ingen för mig
för mig är du bara

ett vinterminne





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren åttabitar med Poeter.se id #24542 innehar upphovsrätten