Publicerad 2008-12-31 00:14 av åttabitar
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren åttabitar med Poeter.se id #24542 innehar upphovsrätten
november
jag ser dig i snön på
trädtopparna som ännu inte smält
jag minns dig som ljudet av frosten under
mina ballerinaskor
jag minns dig som den rysning jag får varje kväll
längs ryggraden när jag har öppet fönster
Jag hör dig skrika av
frustration och desperation i vinden
vi båda vet att vi är långt ifrån varandra men
nära
på alla sätt och vis
men inga
risiga buskar rör på sig av vinden jag
hör inte dig längre
jag ser
dig inte heller
så bara
glöm mig glöm mig
jag är inget för dig för du är ingen för mig
för mig är du bara
ett vinterminne
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren åttabitar med Poeter.se id #24542 innehar upphovsrätten