Publicerad 2009-03-28 15:48 av systeringer

PS, jag älskar min man, trots allt DS.


Fru Optimist och Herr Pessimist



På affären

O: ”Oh, vilken snygg väska!”
P: ”Den är jättedyr!”

O: ”Nu går vi och köper en glass!”
P: ”Vi blir för tjocka.”

O: ”Jag vill gå in till ÖB en sväng, det är kul grejer där.”
P: ”Nä, du var ju där i onsdags...”



Vid matbordet. (Jag har lagat Paltbröd med fläsk och vitsås, P: s älsklingsrätt)

O: ”Vad jag längtar till vi får fara till Norge på semester!”
P: ”Om det blir bra väder och vi har råd ja.”

O: ”Visst var maten god?”
P: ”Jag fick magknip...”

O: ”Visst är det skönt att vara hemma den här helgen?”
P: ”Det regnar ju.”

Ätit färdigt

O: ”Dukar du av älskling?”
P: ”Som vanligt då” (lite mumlande).

O: ”Är det ok om jag sitter vid datorn en stund?”
P: ”Ja gör det, jag slavar i köket då!”

O: ”Men herregud vilken surplutt du är!”
P: ”JAG? Men älskling, är du på dåligt humör?” (Helt plötsligt bytte O plats med P, så det kan bli...)





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren systeringer med Poeter.se id #27661 innehar upphovsrätten