Publicerad 2009-12-13 03:27 av LassO




Strindbergeri


Strindberg ifrågasatte
Etablissemanget
De som styrde

De var rätt egenkära
Och egoistiska
Grymma
Roffade åt sej

”men det var då”
Vi ser väl inte nåt sånt idag eller?
Inga styrande som roffar
Som struntar i sina medborgares väl och ve
Eller nån slags egoism???
Vi kanske behöver lite ”Strindbergeri”





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren LassO med Poeter.se id #18104 innehar upphovsrätten