Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Bön 43


 



Käre Gud, låt oss alla som befinner oss mitt i mörkrets spärreld av lögner och arrogans helt lugnt och klart förnimma Ditt varma ljus av kärlek och sanning. Lär oss att inse och lita på att Du aldrig är långt borta trots att världen badar i ondska och våld. Omfamna vårt tvivel och vår rädsla med Din underbara närvaro. Du vet och förstår allt, så att vi inte kan fastna i stress och förvirring. Men mörkrets makt vet exakt vilka knappar det ska trycka på, och hur det bäst kan manipulera och få oss att stänga ned vår själ och hjärta, så att bara mörker, kyla och meningslöshet återstår. Närmare än någonsin är du oss då Gud, med Din fenomenala ömhet och klarhet när Du dramatiserar ned våra hysteriska, panikslagna draman, och fyller vårt medvetande med en uppfriskande glädje, humor och Du tänder vårt intellekt så att vi kan orientera oss i en värld med så mycket illusioner och galenskap. Jesus Kristus röt åt demonerna: Försvinn! Vreden kan vara en god vrede som upplyser tillvaron och rensar rent så att vi kan andas och se klart. Gud fyll våra liv idag med en rofylld och kreativ harmoni så att vi kan ge och ta emot kärlek, lika självklart som att solen lyser, regnet faller, och som att barnen leker sina lyckliga lekar. I Jesu Kristi Namn - Amen.




Övriga genrer (Pastisch/Hommage) av Johan Bergstjärna VIP
Läst 108 gånger
Publicerad 2020-10-21 09:07



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Johan Bergstjärna
Johan Bergstjärna VIP