Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag talade med Jorden


Jag talade med Jorden idag
hon svarade när jag grät
hon sa låt det bara komma
det blir bättre sluta mät

Hennes röst var lugn och vacker
likt en tystnadens kanal
en frid av inre stillhet
både värmande och sval

Ja för mig är detta vägen
utav skugga och av ljus
där trädens kroppar svänger
till vindens nöjda sus




Fri vers av Mikael Lövkvist
Läst 634 gånger
Publicerad 2006-09-10 19:24

* Spara bokmärke
* Kommentera text
* Privat textkritik
* Skriv ut
* Spara som PDF


Bookmark and Share


Rosen VIP
Gu va bra!! man kan skönja att du månar om vår jord och livet... i dina diktverk.
2006-09-10





  < Nästa text
< Föregående