Ja, jag satt i bilen idag
och lyssnande till Elton John
skrålade med så högt jag kunde
och berördes plötsligt så ofantligt djupt
mindes hur Brian berättade
om hur Milarepa en gång hade svimmat av lycka
då han kom ut ur grottan
och såg de migrerande fåglarna
flyga i formation rakt över hans huvud
Jag reflekterade över mitt liv och kände
lycka i att mitt nervsystem nu åter kommer till liv
och jag tänkte, nej, jag såg nog för min inre syn
att jag kanske nu till sist skulle kunna skriva en dikt
till den lilla pojken som jag en gång var
och i bilderna av denna akt så började jag gråta
över den enkla tacksamheten av att bara
få vara vid liv