Idag ska vi tala om skitkonstens beydande inverkan
på ren konst, original och kopior. Innan det kan bli
en kopia av något,måste det först finnas ett original
innan,vilket det sålunda följer kopior på kopian som
i slutändan resulterar i ren skitkonst, där i begynnel-
sen var originalet och i tidens slut kopian.
Marknadsföringen av ett konstverk avgör dess fram-
tida värde där konstnär, talang och motiv är utan in-
tresse, däremot görs signeringen av verket till varu-
märke för att plutokrater skall ha något att köpslå
med som blivit en tillgjord leksak för de vuxnas kapi-
talistiska lekar, Piccaso, Van Gogh mfl kluddpellar
var usla, talanglösa i jämförelse med barn i fem års
åldern. Konst ! vad är det ? om inte något som konst-
nären själv bestämmer som just konst, för om konst-
när sätter sig ner och skiter på ett papper och kallar
det konst så är det väl det, och inget konstigt med det,
den huvudsakliga konsten är att få skiten såld.
Konstnärernas olika konster att väcka uppmärksam-
het för sina verk, utgör ett konstverk i sig själv, vilket
tar all uppmärksamhet ifrån det verk som konstnären
utsett som själva objektet : en konstnär begår "Hara
kiri" på sitt vernisage, en annan har ett öppet samlag
och kallar konstverket för " Begynnelsen i lustgården"
en tredje sätter sig ner och skiter på en duk och kallar
det för "Ren skitkonst" en annan spränger sig själv i
luften på premiären av sin utställning,där många män-
niskor dör i detta konstverk kallat : " Allah akhbar !"
andra utsätter sig för risken hamna på psyket.........ja !
excentriska konstnärers extrema metoder är många
och minst sagt konstiga där vad som helst kan hända,
spontant eller planlagt,där den ofta används i ett polit-
iskt eller religiöst syfte, konst har blivit politik och
religion.
*