Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Hjältar eller Mördare?


Hjältar

De sänds ut för att slåss för sitt land.
Mördar, torterar, vanärar, förnedrar.
men trots det har de sin heder kvar.
De kallas hjältar.

Men det finns inget heroiskt i att höra skriken
från en moder som förlorat sin son.
Att se skräcken i ögonen på den vars själ du tar.
Det finns inget herosikt i att mörda oskyldiga barn
eller att mörda en hel by.
Att fälla bomber över sovande barn, så oskyldiga små liv.
Det finns inget heroiskt i att göra barn föräldralösa.


Det finns inget ärorikt med att döda.
Inget poetiskt.





Övriga genrer av Pisces
Läst 288 gånger
Publicerad 2006-10-17 12:09



Bookmark and Share


    Manuela
Håller helt enkelt med dig! Skrivet med vrede som sätter sig djupt i hjärtroten. Det finns inget att försvara det gör du bra själv:)
2006-10-17

  Klara_
Nej, riktiga hjältar är de vanliga männsikor som gör gott för andra...
2006-10-17
  > Nästa text
< Föregående

Pisces
Pisces