Hallonskum
Tänk att få vara söt.
Med ljusa ögon och smal midja.
Vacker på alla bilder. Perfekt i varje bildsekvens.
Dansande med små kängor av läder.
Med en stor svart sjal kring hennes lena hår.
Tänk att få vara något perfekt.
Något så fint och ömt. Med blickar efter henne när hon går.
Människor som ler åt henne när hon går förbi.
Vacker och rar.
Söt och omtänksam.
I kläder och rosetter som ingen sätt.
I perfekt längd och jämna naglar.
Jag vill vara den som alla beundrar.
Som alla tycker om.
Som alla dyrkar.
För jag har alltid velat vara perfekt.
"Ingen är perfekt" är ett nederlag för någonstans måste den personen finnas.
Den som är genuin.
Svart av svartsjuka kommer jag aldrig att uppnå det.
För jag är inte perfekt och kommer aldrig att bli det.
Hur mycket jag än försöker.
Så varför försöka?
Jag måste tillslut förstå att det finns så många fula drag och hysteriska skratt.
Sneda ben och valkar.
Sådant som gör att så många tar en omväg för att slippa se på mig.