Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Hallonskum

Tänk att få vara söt.
Med ljusa ögon och smal midja.
Vacker på alla bilder. Perfekt i varje bildsekvens.
Dansande med små kängor av läder.
Med en stor svart sjal kring hennes lena hår.
Tänk att få vara något perfekt.
Något så fint och ömt. Med blickar efter henne när hon går.
Människor som ler åt henne när hon går förbi.
Vacker och rar.
Söt och omtänksam.
I kläder och rosetter som ingen sätt.
I perfekt längd och jämna naglar.
Jag vill vara den som alla beundrar.
Som alla tycker om.
Som alla dyrkar.
För jag har alltid velat vara perfekt.
"Ingen är perfekt" är ett nederlag för någonstans måste den personen finnas.
Den som är genuin.
Svart av svartsjuka kommer jag aldrig att uppnå det.
För jag är inte perfekt och kommer aldrig att bli det.
Hur mycket jag än försöker.
Så varför försöka?
Jag måste tillslut förstå att det finns så många fula drag och hysteriska skratt.
Sneda ben och valkar.
Sådant som gör att så många tar en omväg för att slippa se på mig.




Fri vers av Demolition Doll
Läst 285 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2010-10-25 14:38



Bookmark and Share


    Nicklas
Kan tyvärr inte tro på att folk tar omvägar för att undvika se på dig. Det är alltid lättare att se skönhet och bra egenskaper hos andra än hos sig själv. Och det finns nog ingen som ÄR perfekt. Men många KAN VARA perfekt. Det är helt och hållet subjektivt.

Ett exempel är när man är riktigt kär. När man verkligen älskar. Då tycker man oftast att den man älskar är perfekt.

Så du kan visst bli och vara perfekt!
2011-02-11
  > Nästa text
< Föregående

Demolition Doll
Demolition Doll