Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
skrev 8.12. 2007 då måste jag ha mått dåligt levde på hoppet


en stjärna.

föll ner från himmelen.
ner till vår jord.
det var hoppet..
hoppet som jag fångade upp-
hoppet och tron.
att alt bara en dag .
skall bli bättre för alla.
människor på hela vår jord .
nu är alt bara egoismens tid.
alla tänker bara på sig själva.
alt är bara pengar och prylar.
alla har bara tappat bort hjärtat.
.kärleken i hjärtat.
till varandra räck ut en hand.
-pengar är bara papper .
det ger lycka för stunden.
kärleken värmen glädjen
till alla med människor förändrar .'
vår jord då kanske alla en dag.
mår bättre då kan alt vända . av siv birgitta




Prosa av siv birgitta.a. VIP
Läst 101 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2020-11-10 16:33



Bookmark and Share


  AiA Maria den fria

Fina ord av liv i kärlek o medkänsla!

tack!
2020-11-11
  > Nästa text
< Föregående

siv birgitta.a.
siv birgitta.a. VIP