Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


Ibland är livet svårt, ibland JÄTTESVÅRT.


Jag behöver hjälp akut - helst för 5 minuter sedan!

Jag har ryggbesvär, det "hugger till" i ländryggen, ideligen. Och stundligen. För att slippa detta dilemma ringde jag Capio Rehab och frågade efter 1:a lediga behandlingstid av sjukgymnastik. Jag fick veta att jag måste vänta (och lida alla helvetes plågor) till onsdagen den 24 januari! 37 DAGAR!! Förfärligt...

Jag behöver hjälp akut - helst för 5 minuter sedan. Att vänta 37 dagar vägrar jag!!

När sådana här situationen dyker upp så har jag ett effektivt hjälpmedel. Men det är inget hjälpmedel "vem som helst kan ha nytta av"! Ånej, bara vissa människor har denna möjlighet. Jag skiljer mig mycket från andra, nästan helt och hållet. Det är nu en gång så att jag tror, 100 %, att Gud existerar. Sedan tror jag mig veta vad Han heter så att jag kan kontakta honom via bönen, närsomhelst! Lite som att "rulla ut röda mattan framför fötterna".
Så vad gör jag? Eftersom bönen beskrivs som ett samtal mellan den troende och Gud så kan bönen jämställas med tankeöverföring som fungerar till 100 %. Det sägs i Bibeln att Gud, Jehova, läser hjärtan, vilket betyder att Gud redan innan jag uttalat min bön så vet han vad jag vill. Fantastisk bra service tycker jag. Ett samarbete med universums högste. Det är som att vinna högsta vinsten!!

Nåväl, det finns som sagt vissa omständigheter som MÅSTE stämma om bönen ska beviljas! Den som ber (jag eller Du) måste tro att Gud existerar och hör bön, annars är Jehova inte beredd att lyssna - för tror Du inte på hans existens så "går han dig inte heller till mötes". Men jag tror. Mer nu än tidigare. Jag är inte uppväxt i ett religöst hem. Det "enda" vi gjorde, när vi var små och lite större, var att vi sa så här, innan vi började äta: "Tack gode Gud för maten Amen!" Och när det var dags att somna så kom alltid mamma/pappa till oss och vi sjöng sången "Godnatt små kamrater, tack gode Gud för det vi fått idag". Var jag riktigt övertygad om Gud Jehovas existens som liten? Nja. Något. Men jag hade ingen aning om att han hade ett personnamn, Jehova. Det lärde jag mig när jag blev 18 år, när jag lärde känna Jehovas Vittnen.

Så vad innebär allt detta: Jo, jag ber NATURLIGTVIS Gud hjälpa mig med mina ryggbesvär. redan klockan 08.00 gör jag ett personligt besök på Capio Rehab i Farsta Centrum. Frågar om det finns en "återbudstid" till en sjukgymnast/naprapat för att få en adekvat behandling - OMGÅENDE. Jag har värk nu och behöver hjälp nu. Så min bön är kort och koncis: "Jehova hjälp mig att få en återbudstid till sjukgymnast/naprapat denna vecka, senast torsdag/fredag, 21-22/12". Kommer Jehova att lyssna på min bön? Absolut! Kommer han att fixa ett besök 21-22/12? Vi får väl se. Jag återkommer med ett PS. till detta kåseri 21-22/12 och berättar vad som hände. För att visa Jehova hur desperat jag är för att få fram en ledig tid på 3-4 dagar (när de flesta är på semester) så ska jag ringa 1177 till Sjukvårdsupplysningen. Då inser Jehova att jag verkligen behöver en "återbudstid". Och jag har därmed blivi bönhörd! Vilken bra kompis Gud är, det är synd att det är så få som tror på Hans existens. De flesta tror på evolutionen, inte på Gud.

PS. Vad var det som hände, lite senare, sisådär klockan 07.25 på Capio Rehab? Killen i receptionen fanns inte på plats, men däremot fick jag se ett välbekant ansikte på deras egen sjukgymnast!! Han kände igen mig, och någon minut senare hade han bokat mig till 1:A behandling, 27/12.
Att be en bön är ALLTID bra. Det var det idag också. För Jehova hjälper gärna.




Övriga genrer (Kåseri) av Bengt Johan Alexander Malmsten VIP
Läst 91 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2023-12-19 01:47



Bookmark and Share


  Evelyn Falk Möller VIP
Det är bara att gratulera till din snabba hjälp med ryggen. Jag är glad för din skull :)
2023-12-19
  > Nästa text
< Föregående

Bengt Johan Alexander Malmsten
Bengt Johan Alexander Malmsten VIP