Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

När jag gråter

 

 

Den här wild child är känslig


Det enda och den enda som får mig att gråta är Josefine


Det kommer typiskt som högst 3-4 tårar


Jag älskade henne, verkligen


Och förmodligen fortfarande älskar henne, det är nog så


Tårarna känns som blod, och det är en skön känsla jag känner att jag närmar mig död och att då Josefine och jag ses igen


Jag tycker inte om att torka mina tårar, jag gillar känna dom mot min kind, och möjligen smak vid läpparna – ett tag, angående Josefine, kunde jag gråta mer än 3-4 tårar


Om det, blev, alldeles för mycket tårar torkade jag väl en del med min arm


Jag har inte gråtit på ett par dagar, och då var när jag, verkligen, tänkte på Josefine


Läpparna smakar salt som havet vi kommer ifrån


Det känns skönt att gråta


Jag önskar att tårarna skulle flöda, men det har varit några år sen dess


Amy Winehouse (dog vid ålder 27) sjöng, most tears dry on their own


Men det är så jag gillar det, ingen att röra dom, jag inte att röra dom


Det finns gott om sorg i mig som jag har listat ut att man inte kan gråta över


Sorg är sorg, ledsen är ledsen


Glädje tårar finns också, och det kan vara stunder jag tyckte det var så vackert mellan jag och Josefine


Och det är havet i ådrorna också som pumpar blod


Och ett hjärta som läkt och är redo för att hon kommer tillbaka




Prosa av Page Goldenboy VIP
Läst 104 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2024-11-21 12:05



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Page Goldenboy
Page Goldenboy VIP