Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En text som jag till en början inte var så nöjd med. Den kändes något framtvingad & när jag tänker efter påminner den lite om "Att dö som en svan" (eller så är det bara termen "repeat"?) Nåja, det är bara en "kladd" så döm själva


Allt tycks gå på repeat

Allt tycks gå på repeat
Trafiken rör sig så sakteliga
Träden blåser i svaga vindar
Ljusen dansar över sterila skyskrapor

Allt är som vanligt
Gråa, bleka ansikten möter ditt leende
Papper flyger förbi i den isande vinden

Ändock är inget som sig bör
Spänningen hänger i luften
Någonting är i antågande
Jag kan skära i spänningen med en dolk




Fri vers (Fri form) av Masterlord VIP
Läst 90 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-05-20 12:59



Bookmark and Share


  Daniel_78 VIP
Lite som att vardagen bär på en hemlighet som gömmer sig under en skir dimma. tycker bra om dikten.
2025-05-20
  > Nästa text
< Föregående

Masterlord VIP