Vrida tiden
om jag kunde
skulle jag vrida tiden
till dig
till stunden vi brann tillsammans
och allt föll i harmoni
istället för krossade drömmar
och stunder av längtan
efter dödens kalla händer
till dig vill jag skrika
skrika ut all min smärta
och jag skulle aldrig vilja ändra något
för du gav mig allt
och jag saknar den gnistan
som en gång brann
i våra brustna hjärtan
---
men vi föddes olika
och satte varandra i brand
till orden jag älskar dig
fångade du mig
och jag dig
tills känslorna svalnade
och du valde att dränka mig
tortera mig
men brustna sår
läker aldrig riktigt
---
och tiden
jag vill vrida den tillbaka
och se dig le av lycka
emot mig
sju år av vårt liv
gav jag dig
och jag älskade dig
även när du stampade på mig
men mina tårar
läkte inte mina sår
för du strimlade mig
likt kebab
och jag har aldrig känt mig så…
så förlorad
som när du visade mig
på riktigt
hur kall världen faktiskt är
---
och efter det
har jag fallit
ner
och längre ner
i min inre ravin
en evig plåga
som går på repeat
till tårarna av Abba
skriver jag
mitt farväl