Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Vandra vid min sida

 

 

 

Vandra vid min sida
och viska mjukt mitt namn
när livets väg tar slut
vill jag somna i din famn

Vandra vid min sida
så blir det lättare att gå
när ljuset bleknar bort
och mörkret faller på

Vandra vid min sida
och håll om min hand
när jag tar det sista steget
till solnedgångens land

 

        




Bunden vers (Rim) av Marita Ohlquist VIP
Läst 112 gånger och applåderad av 11 personer
Publicerad 2025-09-26 09:48



Bookmark and Share


  Dolcehalit VIP
Så fint att ha någon vid sin sida till det sista steget! Livslång kärlek. Vackert diktat!
2025-09-30

  Blomma-Stjärna VIP
mjuka kloka ömma ord som tröstar och ger hopp
o, att få ha någon vid vår sida ända till vårt sista andetag
2025-09-27

  Annaemi VIP
Vackert, vackert!
2025-09-27

  Leif Daniel Isaksson VIP
Så vacker och tröstande dikt – den förmedlar närhet, trygghet och stilla hopp mitt i livets sista steg.
2025-09-26

  Maria Sundelin VIP
Full av ömhet
Kramar
2025-09-26

  Öknens Ros VIP
Vackert om innerlig önskan att ha någon att hålla i hand i livets sista skede.
2025-09-26

  BenGust VIP
I dessa tider kan livets villande steg leda oss långt mycket längre än vi kan tro.

2025-09-26

  Nika M VIP
Så otroligt vackert om att slippa vara ensam när det blir mörkt.
2025-09-26

  Sparvögat VIP
Så fint ~ en nåd att stilla bedja om…
2025-09-26
  > Nästa text
< Föregående

Marita Ohlquist
Marita Ohlquist VIP