Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag är en Ö utan vägar



Jag är en Ö utan vägar och
broar där Det inte finns
några vänliga människor

Det finns bara de som
behåller sina masker på
Det finns bara minnesvävnader
av ögonblick som var vackra

Det finns trådar av tröst som kanske
inte brister lätt.

idag är allt okänt
Jag sluter ögonen i hopp
om att se allt jag vill se

© E Nordin




Fri vers (Fri form) av E Nordin VIP
Läst 79 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2025-11-24 09:30



Bookmark and Share


  Dolcehalit VIP
Jag gillar att det finns hopp " Det finns trådar av tröst som kanske inte brister så lätt ". En väl sammansatt dikt som berör! Snyggt!
2025-11-27

  John B Lund VIP
Tycker mycket om denna och vem kan inte känna igen sig. Att man någon gån känt sig som en avskuren Ö utan broar eller vägar. Men det finns ändå en strimma hopp i de trådar som inte brister så lätt.
Både vacker och smått sorglig text som jag tror många kan relatera till.

Bra!

2025-11-24
  > Nästa text
< Föregående

E Nordin
E Nordin VIP